1 consumator – orice persoană fizică care, în legătură cu contractele reglementate de prezenta ordonanță de urgență, acționează în scopuri care se află în afara activității comerciale, industriale, artizanale sau profesionale a persoanei respective; – art.1 – Ordonanța de urgență nr. 140/2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzare de bunuri 

2 producător – fabricantul bunurilor, importatorul bunurilor în Uniunea Europeană sau orice persoană care se prezintă ca fiind fabricantul sau importatorul, aplecându-și denumirea, marca sau alt semn distinctiv pe bunurile în cauză;

CERTIFICAT DE GARANȚIE COMERCIALĂ ȘI DE CONFORMITATE I. GARANȚIA ACORDATĂ CONSUMATORILOR (conform O.U.G. nr. 140/2021 cu modificările și completările ulterioare) Produsele comercializate de Comfort System KFT (în continuare „Comfort System”), in calitate de garant, sunt produse de folosință îndelungată destinate instalațiilor sanitare, termice, ventilație, climatizare si distribuție gaze naturale combustibile. Aplicarea garantiei se face in conformitate cu legislatia in vigoare, termenul de garanție legala de conformitate fiind 2 (doi) ani de la data achizitiei, cu conditia ca neconformitate sa fi existat în momentul primirii bunurilor si ca aceasta sa fie constatata in termenul de 2 (doi) ani. Garanția din această secțiune se aplică doar în privința produselor achiziționate de consumatori1 direct de la Comfort System sau de la distribuitorii săi. Comfort System are calitate de garant fie ca vânzător a produselor către consumator, fie ca producător2, după caz. Consumatorul, împreună cu vânzătorul, este obligat ca in momentul cumpărării sa verifice daca ambalajul conține toate accesoriile si subansamblele, documentația tehnica a produsului si daca produsul este in buna stare, daca achiziția are loc la distanta (comanda telefonica, in mediul online sau prin alte modalități) atunci verificarea se va face la primirea produselor. Consumatorul/Cumpărătorul admite la momentul preluării facturii fiscale ca a fost informat si accepta clauzele de garanție, ca a constatat ca produsul este complet si in stare buna la momentul cumpărării si ca a luat act de instrucțiunile de utilizare, instalare, depozitare si întreținere, precum si de recomandările menționate in certificatul de garanție si documentația tehnica a produsului. Produsele sunt garantate pentru conformitate (astfel cum conformitatea este definita de legislația aplicabila) pe toata durata de garanție de 2 (doi) ani menționată mai sus. Ulterior, produsul este garantat pentru vicii ascunse necunoscute la momentul vânzării daca acesta nu mai poate fi folosit în scopul pentru care a fost realizat ca urmare a unor vicii ascunse apărute în cadrul duratei medii de utilizare, după caz. Dacă nu a fost agreat altfel prin Contractul de vânzare încheiat cu Comfort System, Comfort System nu instalează și nu răspunde pentru instalarea produselor. Pentru claritate, Comfort System nu răspunde pentru nicio neconformitate cauzată de instalarea incorectă a bunurilor decât dacă: 

a) instalarea face parte din contractul de vânzare și a fost realizată de Comfort System; b) instalarea, destinată să fie realizată de consumator, a fost realizată de acesta și instalarea incorectă s-a datorat unor deficiențe în instrucțiunile de instalare furnizate de Comfort System. 

Modalitatea de aplicare a garanției: reparare sau înlocuire conform art. 11 din OUG 140/2021. 

Termenul de reparare/înlocuire va fi stabilit de comun acord intre vânzător si consumator si nu poate depăși 15 zile calendaristice de la data notificării vânzătorului, conform alineat 1.b art 12 din OUG 140/2021. 

Vânzătorul este exonerat de răspunderea privind garanția, respectiv acesta nu va avea niciun fel de obligații în următoarele situații: 

-transport, manipulare, depozitare necorespunzătoare; 

-instalare, testare, punere în funcțiune care nu a fost realizata de personal specializat si autorizat conform legislației in vigoare si manualelor de instalare. Înainte de instalarea si exploatarea produselor, citiți cu atenție documentația tehnica si instrucțiunile de instalare, utilizare, exploatare si întreținere; 

-folosire, exploatare, întreținere defectuoasă, fără conformarea cu mențiunile manualelor tehnice/de utilizare, inclusiv nerealizarea operațiilor de întreținere periodica a produselor. Înainte de instalarea si exploatarea produselor, citiți cu atenție documentația tehnică și instrucțiunile de instalare, utilizare, exploatare si întreținere; 

-alegere/dimensionare greșită a produsului, nerealizata de către Comfort System, dar asumata de consumator, inclusiv utilizarea produsului in alt scop decât cel indicat de producător; -deteriorarea produselor din cauze mecanice, chimice, electrice externe sau fără respectarea condițiilor de siguranță impuse de legislația si normele aferente fiecărui tip de utilizare indicata de producător; Reclamarea oricărei neconformități va fi însoțită de factura fiscală și chitanță/bon fiscal în original. Acestea se pot depune la adresa email: hello@sistemincalzirepardoseala.ro 

3 Astfel cum acesta este stabilit prin Ordonanța de urgență nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative. 

4 Orice persoane care nu au calitatea de consumator potrivit prevederilor legale aplicabile; Prezenta garanției nu afectează în niciun fel dreptul legal de retragere3 recunoscut consumatorilor în cazul produselor achiziționate direct de la Comfort System prin contracte încheiate la distanță sau încheiate în afara spațiilor comerciale. Pentru claritate, prin prezenta garanției, Comfort System nu este responsabil și nu preia responsabilitățile privind dreptul de retragere în cazul în care produsele nu au fost vândute consumatorului direct de catre Comfort System, ci au fost achiziționate de la alți vânzători/distribuitori. Prezenta garanție nu afectează dreptul consumatorului de a pretinde remedierea sau înlocuirea bunurilor care nu pot fi folosite în scopul pentru care au fost realizate ca urmare a unor vicii ascunse apărute în cadrul duratei medii de utilizare, astfel cum aceasta este prevăzută în documentele care însoțesc produsul. Daca nu a fost agreat altfel prin contractul de vânzare a produsului, prezenta garanție nu implică și nu acoperă realizarea de verificări tehnice periodice, realizarea lucrărilor de întreținere, înlocuirea și/sau asigurarea consumabilelor de orice fel necesare produsului. Pentru a evita orice dubiu, Comfort System nu își asumă garanțiile comerciale oferite de alți vânzători sau sub distribuitori și nu își asumă niciun fel de alte răspunderi, garanții sau remedii în afara celor menționate în declarațiile personale ale Comfort System sau în prezentul certificat sau în contractul de vânzare dintre consumator și Comfort System după caz. II. GARANȚIA ACORDATĂ PROFESIONIȘTILOR Produsele comercializate de Comfort System Kft (în continuare „Comfort System”), in calitate de garant, sunt produse de folosință îndelungată destinate instalațiilor sanitare, termice, ventilație, climatizare și distribuție gaze naturale combustibile. În privința profesioniștilor4 (denumiți în continuare cumpărător sau cumpărători) care achiziționează produsele de la Comfort Systemsau de la distribuitorii Comfort System, Comfort System garantează împotriva viciilor ascunse și a defectelor calitative ale produselor care fac produsul impropriu întrebuințării la care este destinate, garanția este acordată doar în termenele și condițiile prezentului certificat de garanție. 

Viciile ascunse reprezintă acele defecte care, la data predării, nu puteau fi descoperite, fără asistență de specialitate, de către un cumpărător prudent și diligent care a efectuat în mod corespunzător verificarea stării produsului. Totodată, garanția este datorată dacă viciul sau cauza lui exista la data predării produsului. Comfort System nu datorează garanție pentru viciile ascunse care au fost cunoscute de cumpărător la data achiziției. Calitățile produselor sunt cele prevăzute în declarațiile producătorului/documentele emise de producător sau Comfort System care însoțesc produsele la livrare. Defectele calitative reprezintă orice defecte care nu puteau fi descoperite la livrare și care fac produsul impropriu utilizării la standardele/la calitatea declarată/menționată expres în documentele emise de producător sau Comfort System și care însoțesc produsul. Dacă în contractul de vânzare cuu Comfort System nu a fost specificat altfel, atunci durata maximă a garanției oferite de Comfort Systemeste de : 1 (un) an. Perioada de garanție a produselor începe cu data primirii/livrării acestora.Cumpărătorul (împreună cu vânzătorul) este obligat ca în momentul cumpărării să verifice dacă ambalajul conține toate accesoriile și subansamblele, documentația tehnică a produsului și dacă produsul este în bună stare, dacă prin contractul de vânzare a fost agreat un termen de recepție, verificarea stării produsului și identificarea viciilor aparente vor avea loc până termenul agreat în caz contrar fiind considerat că produsul a fost livrat fără niciun fel de vicii aparente sau calitative. Cumpărătorul admite la momentul preluării facturii fiscale că a fost informat și acceptă clauzele de garanție, că a constatat că produsul este complet și în stare bună la momentul cumpărării și că a luat act de instrucțiunile de utilizare, instalare, depozitare și întreținere, precum și de recomandările menționate în certificatul de garanție și documentația tehnică a produsului. Dacă nu a fost agreat altfel prin Contractul de vânzare încheiat cu Comfort System, Comfort System nu instalează și nu răspunde pentru instalarea produselor. Pentru claritate, Comfort System nu răspunde pentru nicio neconformitate cauzată de instalarea incorectă a bunurilor cu excepția cazurilor în care: 

a) instalarea face parte din contractul de vânzare și a fost realizată de Comfort System; b) instalarea, destinată să fie realizată de cumpărător, a fost realizată de acesta și instalarea incorectă s -a datorat unor deficiențe în instrucțiunile de instalare furnizate de Comfort System

Reclamarea viciilor ascunse și/sau a defectelor calitative va fi însoțită de factura fiscală si chitanța/bon fiscal în original. Acestea de pot depune la adresa email hello@sistemincalzirepardoseala.ro 

Garanția acordată prin prezentul pct. II al Certificatului de garanție se poate valorifica la alegerea Comfort System în una din următoarele modalități: a.) repararea produsului în perioada convenită sau o perioadă rezonabilă comunicată de Comfort System, fără costuri suplimentare pentru Cumpărător; b.) înlocuirea produsului în perioada convenită sau o perioadă rezonabilă comunicată de Comfort System, fără costuri suplimentare pentru Cumpărător; 

c) de a restitui integral prețul vânzării produsului afectat de vicii ascunse/defecte calitative.

În urma examinării produsului reclamat ca având vicii ascunse și/sau defecte calitative, Comfort System va răspunde în cel mult 45 (patruzecișicinci) de zile dacă produsul este sau nu afectat de vicii ascunse și/sau defecte calitative, dacă sunt respectate condițiile remedierii prin prezenta garanție, remediul oferit și termenul estimat de remediere, dacă este cazul. Garanția din prezentul pct. II este valabilă doar în condițiile manipulării, depozitarii, instalării și întreținerii de către cumpărător în conformitate cu prevederile standardelor si documentației tehnice puse la dispoziție împreună cu Produsele. Garanția este acordată de Comfort System cu dovedirea îndeplinirii condițiilor pentru viciile ascunse/defectele calitative (viciul nu putea fi identificat la livrare, defectul sau cauza lui exista la momentul livrării produsului, defecțiunea s-a ivit înăuntrul termenului de garanție). Vânzătorul este exonerat de răspunderea privind garanția, respectiv acesta nu va avea niciun fel de obligații în -următoarelesituații:tra nsport, manipulare, depozitare necorespunzătoare; -instalare, testare, punere în funcțiune care nu a fost realizata de personal specializat si autorizat conform legislației in vigoare și manualelor de instalare. Înainte de instalarea si exploatarea produselor, citiți cu atenție documentația tehnica si instrucțiunile de instalare, utilizare, exploatare si întreținere; -folosire, exploatare, întreținere defectuoasă, fără conformarea cu indicațiile manualelor tehnice/de utilizare, inclusiv nerealizarea operațiilor de întreținere periodica a produselor. Înainte de instalarea si exploatarea produselor, citiți cu atenție documentația tehnică și instrucțiunile de instalare, utilizare, exploatare si întreținere; -alegere/dimensionare greșită a produsului, nerealizată de către Comfort System, dar asumată de cumpărător, inclusiv utilizarea produsului in alt scop decât cel indicat de producător; -deteriorarea produselor din cauze mecanice, chimice, electrice externe sau fără respectarea condițiilor de siguranță impuse de legislația si normele aferente fiecărui tip de utilizare indicata de producător; 

-modificări neautorizate ale produselor 

Comfort System nu își asumă niciun fel de obligații, remedii sau răspunderi suplimentare față de cele menționate expres în prezentul pct. II. Pentru evita orice dubiu și cu excepția unor prevederi legale contrare prevăzute în contractul de vânzare încheiat cu Comfort System, Comfort System în mod expres nu va răspunde pentru niciunul fel de daune sau prejudicii prezente sau viitoare, directe sau indirecte, cauzate de viciile sau defectele calitative ale produselor sau cauzate prin utilizarea produselor cu astfel de vicii ascunse sau defecte calitative. Prin excepție Comfort System va răspunde doar pentru prejudiciul actual, consecința directă și necesară ce a rezultat din utilizarea unui produs cu vicii ascunse/defecte calitative doar dacă Comfort Systema vândut cumpărătorului produsul cunoscând existența viciului ascuns sau a defectului calitativ. Comfort System nu își asumă niciun fel de răspunderea și nu va despăgubi cumpărătorul pentru prejudiciile (directe sau indirecte) suferite de cumpărător pentru perioada cât produsul este neutilizabil sau nu funcționează în parametri obișnuiți datorită viciilor ascunse/defectelor calitative, precum și ulterior pe perioada remedierii viciilor ascunse sau defectelor calitative. Dacă nu a fost asuma altfel prin contractul de vânzare încheiat cu Comfort System, Comfort System nu va oferi produse la schimb/de înlocuit pentru produsele afectate de vicii pe perioada în care acestea nu pot fi utilizate sau nu funcționează în parametri obișnuiți. 

Aprobat de conducerea societatii